jagochminflata.blogg.se

Min minimala soptipp

Kategori: Allmänt

Vaknade imorse och kände mig frisk, för första gången på länge. Skönt!

Från att jag flyttade in i lägenheten har mitt förråd mer eller mindre blivit en gigantisk papperskorg, eller en minimal soptipp. All kartong från möbler, gips och plankor från en vägg som vi rev inne i lägenheten och annat skräp har åkt in där. Så till sist blev förrådet helt fyllt och sen dess har jag bara skjutit på att slänga skiten. Det var så mycket skräp att man liksom inte vet var man ska börja.. Har inget bra soprum på gångavstånd heller, inte där man kan slänga så stora kartonger, trä med mera och eftersom jag varken har bil eller körkort har jag inte heller kunnat köra iväg det. Som tur är har jag Linda som imorse började hjälpa mig att slänga skit från förrådet. Så nu är en tredjedel borta i alla fall. Har dessutom fått lite mera ordning där inne. När jag öppnade förrådsdörren idag var allt på väg att ramla ut rakt över mig, det var verkligen proppat med grejer enda upp till taket och jag överdriver inte. Känns skönt att slippa tänka på förrådet med lika mycket ångest som jag gjort innan, nu känns det i alla fall som att det är på väg att bli välorganiserat. När Linda fick se hur mycket skit det var i förrådet såg hon mer eller mindre skräckslagen ut och sa "Jag förstår inte hur du kan ha det såhär här när du har det så städat i lägenheten" och det kan jag också undra. Förrådet har blivit det lilla rummet där jag låtit allt vara huller om buller så jag sluppit se skiten i lägenheten varje dag, antar jag. 
 
Efter en morgon med håll igång lagade Linda chili con carne till oss medan jag fortsatte att organisera i förrådet. Sen fastnade vi i soffan och glodde på Ondskan. Mitt i allt somnade jag och när jag vaknade kände jag mig plötsligt sjuk igen. Jag blir så trött! Efter att ha trott att jag äntligen blivit frisk och att jag äntligen fått min energi tillbaka, friskanmält mig till jobbet så att jag ska jobba imorgon, vaknar jag till och inser att min kropp nog inte är helt kry än. Förstår inte vad det är för fel. Kanske är det vädret som drar ner mig. Jag behöver sol för att må bra. 
 
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag är trött, väldigt trött, men även om jag går och lägger mig nu kommer jag inte kunna sova hela natten. Linda åkte hem när filmen var slut så jag har inte sällskap heller. Jag hann inte riktigt vakna till liv innan hon åkt, kände mig fortfarande halvsovande när hon sa hejdå, så när jag sen vaknade till liv och insåg att hon åkt hem kände jag mig ensam. Vi har varit med varandra dygnet runt de senaste dagarna och spenderat dagarna mer eller mindre i sängen och kurerat oss tillsammans. Plötsligt har jag ingen famn att gosa in mig i. Man blir lätt sällskapssjuk efter att ha umgåtts varje minut, haha. Kanske borde unna mig lite egentid - ta en långdusch, fixa naglarna, göra ansiktsmask och sånt som jag inte orkat tänka på de senaste dygnen. Duschat har jag självklart gjort dock, jag är inte hur ofräsch som helst hehe. Jaja, vi får se vad jag hittar på. Puss och kram på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: