jagochminflata.blogg.se

Jobb jobb jobb

Kategori: Allmänt

Förra inlägget jag skrev är från igår men av någon anledning ville det inte publiceras förrän nu. Bloggappen i telefonen har krånglat så mycket att jag imorse slängde telefonen i bordet och den studsade ner på mitt stengolv. Så arg blev jag, men konstigt nog överlevde min iPhone. Ibland har man tur.

Var dock inte bara pga att mobilen krånglade som jag blev så irriterad, utan även för att det känns som att allt annat den här morgonen också gick fel. Cykeln har fått punka på båda däcken, men jag var tvungen att cykla på den ändå för att hinna vattna blommor hos min moster som jag lovat att göra innan jobbet. Höll på att ramla, den var trögtrampad som fan och jag var stressad. Näsan började rinna och snora mitt i cykelturen och jag nös minst fem gånger i rad. När telefonen dessutom krånglade tappade jag tålamodet totalt. Tur att mobilen överlevde, annars vet jag inte vad jag gjort...

Hur som helst. Väl framme hos moster. Jag fann något lugn i att vattna blommor, precis som jag finner lugn i att fiska (vilket jag upptäckte igår) och i att städa. Jag släpper allt annat, så det var skönt. Skönt att vattna blommor för lite avkoppling.

Och nu är jag på jobbet. Har haft personalmöte ett par timmar och ska jobba vidare enda till tio ikväll. Jobb jobb jobb.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: