jagochminflata.blogg.se

Vård och omsorg - här kommer jag!

Kategori: Allmänt

Nu jävlar drar plugget igång. Har varit inne på Didaktus hemsida och loggat in på min inloggning, spanat på vad jag har att se fram emot (eller inte se fram emot haha) och så har jag börjar plugga lite smått. Kommer inte åt några uppgifter ännu men kan se vilka kapitel det kommer handla om och vad jag bör läsa, så nu har jag läst allt jag behöver läsa denna veckan. Känns bra! Kommer dock behöva läsa det ett par gånger till då jag är sämst på att memorera genom att bara läsa tyst för mig själv en gång, men men.. Fick dessutom veta att jag inte behöver läsa två kurser, Psykologi 1 & 2, eftersom jag läste Psykologi A & B på gymnasiet och de motsvarar varandra. Därav får jag en lugn start med bara en kurs att plugga första perioden. Skönt! 

Kursen jag börjar läsa nu heter Vård och omsorgsarbete 1. Den verkar intressant och inte allt för svår, så jag hoppas att den visar sig vara lika simpel och intressant som den verkar. I och med att jag jobbat inom omsorgen i drygt ett år och sju månader är det jag läst om hittills ingenting nytt, utan sådant som jag redan lärt mig via jobbet, och mycket är saker jag ser son självklara. Det enda som verkar jobbigt är, om, det kommer bli så att jag behöver plugga in årtal angående när olika forskare kom fram till nya metoder, synsätt eller liknande eftersom jag är dålig på årtal. Jag finner inte det ett dugg intressant. Det vägrar att sätta sig i mitt huvud. 

Anyway. Nu ska jag läsa lite mer! Puss 

Kommentarer

  • Kimy <3 säger:

    Tack för den fina kommentaren ;)

    Säng till om du behöver hjälp med vård och omsorg 1 redan klar med den kursen :) Så om du skulle behöva anteckningar eller nåt så hojta till :)

    Pusspuss<3

    2013-10-14 | 22:42:02
    Bloggadress: http://doihavetostandandfight.blogg.se

Kommentera inlägget här: