jagochminflata.blogg.se

Älskade mormor

Kategori: Allmänt

Jag och syster tog en långpromenad bort till Silverdal, hälsade på mormor som bor på ett demensboende där borta, och promenerade sedan tillbaka. Det var skönt väder idag, lite svalt men inte kallt så att man frös. Superskönt. Att hälsa på mormor väckte blandade känslor. Det var ett tag sen jag träffade henne och hon blir minst sagt mer och mer dement. Inte alls kul att se och det kan inte vara roligt för henne själv att vara så förvirrad framförallt. Men vad gör man. Det verkar vara ett av de bättre äldreboenden i alla fall så det får man vara glad för. Jag har hört så mycket skit om äldreomsorgen att jag inte vågat hoppas på något mer än absolut ingenting, så jag blev positivt överraskad. Personalen verkar bra och det är det viktigaste. Jag ska försöka orka ta mig iväg och hälsa på mormor oftare, men det är svårt för det gör mig så ledsen att se hur allt bara går utför utan att jag kan göra något för att förhindra det, så det blir lätt så att jag inte kommer iväg.. 

Nu är jag iaf hemma, har precis duschat och ska strax bege mig till jobbet för att jobba kväll. Ser faktiskt fram emot att jobba, trots att det är fredag kväll. Och ikväll blir det öl med Daniella och kanske fler. Puss och kram 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: