jagochminflata.blogg.se

Fri som en fågel eller hur var det

Kategori: Allmänt

Jag är så otroligt beroende av att känna mig fri. Jag är en riktig frihetssökare som behöver få flyga fritt, i vilket riktning jag vill, när jag vill, hur jag vill, var jag vill, alltid. Trots det vill jag ha kärlek, trygghet, närhet, jag vill ha pirret i magen och alla onödiga tjafs som i slutändan inte spelar någon roll. Men jag lyckas inte få ihop hur jag ska kunna ha både och. Hur får man ihop kärlek med frihet så de går hand i hand istället för att hata varandra? Jag vill inte känna mig låst, fast, som att allt är förutsägbart och som att det aldrig händer något nytt, som att varje dag är planerad, som att jag vet vad som kommer härnäst. Jag vill ha spänning, passion, vilda meningslösa bråk som slutar med att man slänger sig över varandra, har sex och så är allt löst. Jag vill ha allt det där. Samtidig vill jag ha allt som jag har just nu, friheten, valmöjligheten, självständigheten. Finns det något sätt att få båda delarna? Frihet och kärlek samtidigt. 

Jag tror inte på evig kärlek och jag har nog aldrig egentligen gjort det heller, men djupt där inom mig finns en liten gnista, ett litet hopp som ständigt hoppas på att hitta den där person som som får mig att tappa andan och som kan ge mig ALLT på en gång, förevigt. Den där personen som jag kan bli nöjd med förevigt. Förstår ni? Jag hoppas, men jag tror inte på det. 

"And I never wanted anything from you, except everything you had and what was left after that too"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: