jagochminflata.blogg.se

Spontantrip

Kategori: Allmänt

Jag och Elli skulle leka igår. Hade förväntat mig att vi antingen skulle hamna på någon uteservering och dricka öl eller att vi skulle satsat på att måla klart hennes uteplats, som vi från början planerat.

Men så blev det icke! Ellis kompis Viktor ville att vi skulle åka med honom till Gävle för att kolla på en hoj som han troligen skulle vilja köpa. Blev minst sagt förvånad när Elli sa "Jobbar du imorn? Jag tänkte om vi ska dra till Gävle?". Men så blev det iaf, vi tog en spontantrip till Gävle & tillbaka på en kväll. Pumpade musik och körde allsång i bilen tillsammans med hunden Björne som var helt hypad. Underbart.

Hojen var grymt snygg så Viktor slog till och köpte den. Så på hemvägen tog jag och Elli bilen och hade Viktor på hojen bakom oss. Efter att ha lämnat av Björne hos Viktor tog jag och Elli bilen vidare hem till henne, där vi la oss i soffan och glodde på Trassel. Den verkade rätt rolig, men ingen av oss orkade se klart.

Somnade som två små barn efter en lång dag. Stackars Elli som skulle upp till jobbet imorse vid halv sex säger jag bara... Själv lyckades jag iaf sova ut lite grann. Vaknade av en katt i fejjan och kunde inte somna om. Så nu är jag på väg hem. Ledig några timmar till innan jag börjar jobba, yeey! Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: