jagochminflata.blogg.se

"Inte visste jag att du gått och blivit lesbisk"

Kategori:

Det finns så roliga människor här i världen. Direkt när jag började vara öppen på Facebook angående min sexuella läggning blev folk så otroligt nyfikna. Plötsligt hade man kontakt med människor man inte pratat med på flera år, eftersom de självklart ville höra alla smaskiga detaljer. Frida, den före detta killtjusaren, var plötsligt tillsammans med en tjej. Huge surprice, eller?

Mina nära vänner fick veta direkt när tanken slog mig: undra hur det vore att ligga med en tjej. För det var faktiskt den tanken som slog mig först, långt innan jag trodde mig kunna bli intresserad av tjejer på ett mer seriöst sätt. Och vännerna tänkte nog mest att alla haft den tanken någon gång, bara det att alla inte gjort verklighet av sina fantasier.

Jag är så glad att jag lät mina fantasier bli verklighet, att jag vågade slänga mig in i flatvärlden och att jag vågade se mig själv för den jag verkligen är, utan någon större tanke på vad folk skulle tycka och tänka om mig. För dömande blickar får man hur man än lever sitt liv, så varför inte leva det så som man själv vill?

Det jag egentligen skulle komma till är att jag älskar folks nyfikenhet. Jag älskar att folk är frågvisa och ifrågasättande, för om man aldrig vågar fråga får man aldrig några svar och kan heller aldrig förstå. Ju mer folk frågar om det dem undrar, desto mer berättar jag och desto mer inser människor att "ja juste, så kan man ju tänka/vara".

Jag tycker även att det är spännande hur ovetande människor kan vara, som om man antingen måste gilla endast killar och alltid ha gjort det eller att man måste gilla endast tjejer och alltid ha gjort det. Är folk så blinda, eller rentav fega, att de aldrig vågar se utanför boxen?

Nu i efterhand vet jag att jag var det. Blind. För jag såg inte sanningen förrän den var så uppenbar den kunnat bli. Inte förrän jag provat och insåg att jag även gillar tjejer, kunde jag se alla tecken på detta som jag faktiskt fått tidigare i mitt liv. Och plötsligt blev allt så självklart, så enkelt och så rätt. Alla pusselbitarna föll på plats. Och nu sitter jag här, lyckligare än någnonsin, tillsammans med en tjej. Allt tack vare att jag såg utanför boxen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: