jagochminflata.blogg.se

Hej du som hittat hit :)

Kategori:

Min bästa vän Daniella tyckte att jag skulle börja blogga igen och jag kan faktiskt erkänna att jag saknat det ibland. Bloggade en hel del periodvis när jag var yngre, skrev bl.a. om mitt liv, mina åsikter, mina motgångar och om helvetet jag gick igenom på högstadiet. Sen dess har många saker förändrats och jag skulle aldrig kunnat ana att jag skulle ha kommit dit jag är idag.

Så, för er som inte vet, bor jag idag med min älskade flickvän Cassandra i en förort till Stockholm, nämligen i Sollentuna (där jag även är uppväxt). Efter att ha varit tillsammans i ett år, och mer eller mindre bott ihop hemma hos min mamma under den tiden, bestämde vi oss för att flytta ihop. Och det känns så jävla bra! Cassandra (eller Casse som de flesta kallar henne) är både min sambo, min kärlek och min bästa vän. Det finns ingen så underbar som hon. Förutom mamma såklart /mammagrisen nummer ett.

Jobbar gör jag delvis som personlig assistent till en ung man med utvecklingsstörning, men också som vårdare på ett Serviceboende för personer med lättare utvecklingsstörning. Funderar på att plugga till undersköterska i framtiden för att få större förståelse för dessa fina människor som jag jobbar med, men också för att man förr eller senare kommer bli tvungen att ha utbildning för att få jobba inom dessa yrken. För övrigt trivs jag bra med båda mina två jobb och mina sköna kollegor.

Ja.. Vad ska man mer berätta? När jag får lite tid över passar jag ofta på att hälsa på Daniella på hennes jobb. Det är perfekt eftersom hon jobbar på café, vilket innebär att jag både får en chans att prata av mig och umgås med min käre vän men också att jag får käka den supergoda kladdkakan som dem säljer där, hehe. På helgerna blir det ofta att man snackar skit över en flaska vin eller att vi gå ut och kör för fulla muggar på krogar eller klubbar;) Jag har ganska få, men väl utvalda, vänner som jag brukar umgås med utöver Cassandra och Daniella. Och jag höll nästan på att glömma att nämna min älskade familj som består av mamma, pappa, storasyster, mina tre halvbröder (varav en är gift och har en enastående fru) och ja, sen har jag en hel del fina släktingar också men det känns som att det här inlägget börjar gå från intressant till endast massor av onödig information.

Hur som helst, det här är jag. Vill du följa mitt liv är du så välkommen! Jag är en jävel på att skriva när jag väl kommer igång ;)

PUSS


Kommentarer

  • Pia säger:

    Men åh vad fin du är! Nu gjorde du lätt min dag :) / den enastående frun

    2013-04-11 | 22:40:25
  • Emma Viberg säger:

    Ska bli din stalker och kommentera varenda inlägg! hehe

    2013-04-12 | 08:06:26

Kommentera inlägget här: